Ik ben alweer 1,5 week terug maar het voelt als gister, onze prachtige reis naar Bali. Ik heb echt ultiem genoten van deze vakantie en zou het zo weer doen! Let’s read on. Vakantie naar Bali met Lianda

Vakantie naar Bali met Lianda

Ik ben afgelopen november 2,5 week naar Bali geweest met Lianda en dit was een hele andere vakantie dan ik voorheen heb gehad. Ik ben al 2 keer in Bali geweest maar toen was de insteek heel anders! We hebben allebei Bali al een keer gezien en kozen er nu voor om veel meer te ontspannen en te relaxen. We zijn veel feestjes en beach-clubs af gegaan en hebben daar ultiem van genoten!

Planning Bali!

Omdat we allebei al wat leuke plekjes wisten, hebben we er voor gekozen om deze planning aan te houden:

• 4 dage Seminyak
  • 2 dagen Uluwatu
  • 1 dag Sanur
  • 2 dagen Nusa Penida
  • 7 dagen Canggu

Seminyak

We zijn gestart in Seminyak omdat dit dicht bij het vliegveld lag en we wisten dat Seminyak bekend staat om het stadse, gezellige, maar ook de leuke beach clubs en mooie stranden. We kwamen maandagochtend aan en zijn direct door gegaan naar La Plancha, een bekend strandje in Seminyak. Zeker in de namiddag wordt het hier gezellig met alle gekleurde zitzakken en heerlijke muziek op het strand! Daarna hebben we nog heerlijk gegeten bij Ku De Ta en zijn we vroeg naar bed gegaan omdat we redelijk last hadden van de jetlag!

Favoriete ontbijt hotspot in Seminyak: Kynd Community

Vorig jaar ben ik hier ook al geweest met Doom, maar ik wilde hier graag weer naar toe omdat het zo super lekker is en zeker een instagram foto waard is haha!

Na het ontbijt hebben we heel de dag vertoefd bij W Hotel, waar we van alles te eten en drinken kregen en de vakantie lekker ontspannen zijn begonnen. In Seminyak heb je 2 bekendere ‘clubs’ waar iedereen heen gaat en dat is Motel Mexicola en La Favela. Wij hebben ze allebei bezocht deze avond, super gezellig!

Clean Canteen en Kanto Lampo waterval

Woensdag zijn we gestart met een heerlijk ontbijtje bij Clean Canteen, hebben we daarna een scooter gehuurd en zijn we de pad op gegaan naar de Kanto Lampo Waterval. We hadden super gave foto’s voorbij zien komen bij de Kanto Lampo Waterval en dat wilde we natuurlijk niet missen. We hebben deze vakantie echt goed afgewisseld met productieve dagen en relax dagen!

De donderdag zijn we uitgecheckt bij ons hotel en zijn we vroeg gaan ontbijten bij Nalu Bowls. Zoals je in mijn ‘ontbijt hotspots Bali’ blog hebt kunnen lezen, staat Nalu Bowls zeker in mijn top 3 van heerlijke ontbijtjes in Bali. Hier zijn we dan ook zeker vaker teruggegaan. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Uluwatu!

Vakantie naar Bali met Lianda

Uluwatu: Prachtige stranden en ultieme rust

Wij hebben Uluwatu toegevoegd aan ons lijstje omdat we hebben gezien en gehoord dat het bekend staat om zijn mooie stranden, de ultieme rust en natuurlijk de mooiste club van Bali: Omnia! We hebben hier 3 dagen gezeten in het Ratan Uluwatu hotel, echt een prachtig hotel waar je echt niks voor betaald (10 euro pppn).

De eerste avond waren we redelijk moe en zijn we vroeg gaan slapen. De tweede dag in Uluwatu hebben we rondgereden, zijn we wat strandjes afgegaan (Bingin Beach, Dreamland Beach) en hebben we ons al vroeg klaargemaakt voor de Dayclub Omnia. Het was echt een prachtige locatie en zeker mooi met zonsondergang!

Vakantie naar Bali met Lianda

Zaterdag zijn we gestart bij Pandawa Beach, en daarna weer naar Bingin Beach, dit was wel het mooiste strandje! Op deze heerlijke stranddag hebben we gegeten bij Kelly’s Warung, wat eigenlijk geen Warung meer mag heten omdat het zo modern en gevarieerd was! Wel echt een aanrader, heerlijk aan het strand! ‘S Avonds hebben we nog een drankje gedaan bij Single Fins, om Uluwatu goed af te sluiten.

Naar Sanur

Zondag hebben we onze reis vervolgd en zijn we naar Sanur gegaan. Dit is een goede plaats waar de ferry’s vandaan gaan richting Nusa Penida. We zijn dus voor 1 nachtje naar Sanur geweest, waar we lekker langs de marktjes hebben gelopen, op de foodmarkt hebben gegeten en ’s avonds in een lokale Warung zijn geëindigd! De volgende ochtend ging al vroeg onze ferry, om 2 dagen naar Nusa Penida te gaan.

Vakantie naar Bali met Lianda

2 dagen naar Nusa Penida

We kwamen aan op Nusa Penida en hier hebben we direct een scooter gehuurd. Onderweg kwamen we veel mensen tegen die gewond waren aan hun armen/benen en dit schrok ons wel een beetje af! Lianda reed op de scooter maar we vonden het allebei wel heftig om te zien dat de wegen echt niet goed waren en veel mensen dus ongelukken hadden.

We hebben de eerste dag rondgereden op de scooter naar Kelingking beach waar we vanaf bovenaf een prachtige foto hebben gemaakt en natuurlijk ook helemaal naar beneden zijn gelopen! Wat een helse klim was dit, niet iets om over naar huis te schrijven haha! Redelijk gevaarlijk namelijk, zeker op teenslippers :). Na Kelingking Beach hebben we nog Angels Beach bezocht maar die vonden we niet zo spectaculair.

Penida Colada

De tweede dag hebben we nog een bezoek gebracht aan Crystal Bay en zijn we daarna gaan lunchen bij Penida Colada. Dit leuke tentje zit ergens verstopt op Nusa Penida, maar is zeker de moeite waard om te bezoeken! We hebben hier de rest van de middag gelegen, omdat je ook 2 bedden had en het direct aan het strand lag! Heerlijke dag! In de avond zijn we vertrokken naar Canggu en hebben we de avond afgesloten in Old Mans en Sandbar!

Surfen in Canggu

Woensdag werden we redelijk brak wakker en hadden we niet zoveel op de planning. We zijn ’s middags wezen surfen met iemand die we hadden leren kennen in Uluwatu en daarna hebben we gegeten bij één van de meest luxe tentjes van Canggu; Penny Lane. Dit restaurant is voor een groot deel in de buitenlucht met een prachtig Romeins/Ibiza achtige vibe. Echt super was het! Na het eten hebben een drankje gedaan bij street club en zijn we daarna weer het zelfde riedeltje afgegaan met Old Mans en Sandbar! 2 van de leukste en bekendste clubs van Canggu.

Poolparty Tropicola

Donderdag hebben we een heerlijke luxe ontbijtje gehad bij Strawberry fields en zijn we daarna al ‘ s middags naar Tropicola gegaan, daar werd elke week een grote poolparty gegeven! Tegen 7en werd het rustiger bij Tropicola en zijn we vertrokken naar Finns Beach club, nog een hele bekende club in Canggu. Echt een aanrader om hier te zijn met zonsondergang, zo prachtig!

Naar Ubud

We zijn allebei al een keer naar Ubud geweest, maar we wilden toch nog een dagje Touren en hebben toen gekozen voor de rijstvelden in Ubud. Weer lekker een scootertje gehuurd en op pad! Na Ubud hebben we even snel wat gegeten en zijn we naar The Lawn geweest. Dit schijnt dus de leukste plek te zijn op de vrijdagavond, weer heerlijk in de buitenlucht aan het strand, genieten!

Laatste daagjes vertoeven aan het strand!

We hadden nog maar een paar daagjes over en hebben gekozen om lekker een dag te vertoeven aan het strand bij La Brisa, een super leuk ingerichte beach club met een heerlijk, rustige vibe. We waren op van de dagen ervoor en hebben in de avond alleen nog even een ijsje gegeten, daarna zijn we vroeg naar ons bed gegaan!

Finns Vip Beach Club

Zondag hebben we genoten van een heerlijke chill dag bij Finns Vips Beach Club. Deze tent is echt prachtig en hier waren we eerder ook al geweest voor een avondje. Nu zijn we heel de dag geweest en tot in de avond gebleven! Echt heerlijk genieten hier, veel gezelligheid, leuke mensen en top muziek!

Collega opzoeken en tatoo laten zetten

Petra is sinds juni verhuisd naar Bali en we hebben haar in Canggu opgezocht en samen gezellig ontbeten! Daarna ben ik samen met Lianda naar de tattooshop ‘La Femme‘ omdat ik graag weer een nieuwe tattoo wilde zetten. Ik heb het woordje ‘Here’ laten tatoeëren op mijn pols, met de betekenis dat ik meer in het hier en nu wil leven en niet te veel naar de toekomst of het verleden moet kijken! De een na laatste dag heb ik hem laten zetten en ik ben er super blij mee!

Vakantie naar Bali met Lianda

Om de vakantie goed af te sluiten zijn we maandagavond uit eten geweest bij Fika, een nieuw tentje van de eigenaren van Bikini (restaurant in Seminyak). Hier hebben we heerlijk luxe gegeten en daarna hebben we nog een drankje gedaan om de avond goed af te sluiten.

Dinsdag hebben we onze spullen gepakt uit het hotel ‘The Chillhouse’ waar we de laatste nachten hebben geslapen. Als je ergens tot rust wilt komen raad ik dit zeker aan, echt een prachtig hotel op een ideale locatie. Heerlijk was dit! Met onze koffers zijn we nog naar Kin Seminyak geweest om onze laatste smoothiebowl te eten en toen zat onze geweldige vakantie er al weer op!